نقد و بررسی کتاب «پنجشنبه فیروزه ای» در نهاد کتابخانه های یاسوج

به گزارش خبرنگارایرنا، زینب قربانی سه شنبه شب در آیین نقدکتاب پنجشنبه فیروزه ای با بیان اینکه در دو سال گذشته میزان استقبال از کتاب وکتابخوانی روند خوبی بخود گرفته است تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاخوانی با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد.
وی برگزاری آیین های نقد کتاب با حضور فرهیختگان عرصه کتاب را راهکارخوبی برای تشویق وترغیب جوانان به مطالعه کتاب و نیز چاپ کتاب دانست و اظهار کرد: در هفته کتاب برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرها و روستاها اجرا شده است.

IMG_5261

یک منتقد کتات فیروزه ای گفت: نقد به منزله خرده گیری نیست بلکه فرصتی برای پرداخت به یک موضوع است که در نقد کتاب جنبه های مثبت و منفی یک نوشتار در فرایندی بی طرفانه بیان می شود.
شاهرخ موسویان به گزیر کتاب پنجشنبه ها به عشق امروزی جوانان اشاره گفت: عشق امروزی جوانان حکایت فرهاد و شیرین نیست و تفاوت های زیادی با یک عشق اصیل ومعنوی جامعه دیروز ما دارد.
وی در خصوص مانایی و مخاطب پسندی برخی آثار فرهنگی از جمله کتاب و فیلم گفت: سطحی نگری گاهی باعث بی رغبتی به آثار فرهنگی می شود و درعین حال پردازش عمیق به موضوعات می تواند به مخاطب پسندی آثار فرهنگی و هنری کمک کند.
سحر دانشور دیگر منتقد زن کتاب پنجشنبه فیروزه ای گفت : پرداختن به سبک زندگی افراد و تعالی یک جوان در مسیر رسیدن به هدف از ویژگی های این کتاب است.
نویسنده کتاب پنجشنبه های فیروزه ای گفت: این کتاب یک داستان است که هرکسی با زوایه نگاه خود آن را نقد می کند.
سارا عرفانی اظهارکرد: در این اثر به یک موضوع روز اجتماعی و رفتار و نگاه شخصیت های این داستان و نیز چگونگی تعامل خانوادهای با آنها پرداخته شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.