سارا عرفانی میهمان دانشجویان یاسوجی در پاتوق کتاب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از یاسوج، سه شنبه هفته جاری، سارا عرفانی، نویسنده داستان و رمان و صاحب آثاری چون «لبخند مسیح» ، «هدیه ولنتاین» و «پنج شنبه فیروزه ای» در پاتوق کتاب یاسوج، پاسخگوی سؤالات دانشجویان، دانش آموزان و دوست داران ادبیات داستانی ملی بود.
نویسنده داستان در این نشست که با عنوان «گپ و گفت خودمانی با سارا عرفانی» در کافه کتاب پاتوق کتاب برگزار شده بود، ارتباط خود با نویسندگی را مربوط به دوران دبیرستان دانست و گفت: از این دوران با دیدن فیلم های سینمایی دفاع مقدس و کتاب هایی در این حوزه به نوشتن علاقه مند شدم و شروع به نوشتن یک رمان ۲۰۰ صفحه ای کردم که پس از تحویل آن به حوزه هنری، عنوان داستند که برای چاپ مناسب نیست.


وی افزود: هر چند رمان اولم ارزش چاپ کردن نداشت؛ اما راهی برای ارتباط با نویسندگان شاخص برای تقویت قلمم پیدا کردم و از آن به بعد با مشورت احمد دهقان شروع به نوشتن کردم.


عرفانی در پاسخ به سؤال یکی از شرکت کنندگان که تهرانی و شهرستانی بودن را تا اندازه در بروز موفقیت مؤثر دانست، گفت: مطالعه مستمر، نوشتن مداوم و ارائه آثار به یک نویسنده و منتقد توانمند، از مهم ترین عواملی هستند که باعث تقویت یک نویسنده می شوند که شهرستانی و تهرانی بودن تأثیر چندانی در این بین ندارد.


وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تأثیر زن بودن بر فضای داستان های نویسنده گفت: هیچ گاه سعی نکردم با نگاه فمینیستی و زن گرایانه به داستان هایم بپردازم و قایل به نگاه انسانی به زن و مردم هستم؛ اما با توجه به زن بودنم و شناخت کامل تری که نسبت به مردان از زن دارم، شخصیت زن در داستان هایم بهتر نمایش داده می شوند.
نقد بخش هایی از آثار سارا عرفانی، بررسی شیوه داستان نویسی و سبک ادبی وی، بیان اصول داستان نویسی و غیره از جمله مهم ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.