برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره جوان سوره پیش از پایان دریافت آثار

به گزارش خبرگزاری فارس، سارا عرفانی، دبیر علمی بخش داستان چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره، با بیان اینکه انتصابش به این سمت به دلیل رویکرد جوان‌گرایی مسئولان حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های ادبی این نهاد بوده است، اظهار کرد: شاید دلیل چنین انتخابی نیاز به خلاقیت و طرز فکر جوان‌تر در جشنواره ای منسوب به جوانان بوده است.

وی ادامه داد: در جلساتی که داشتیم، سعی کردیم نکات تازه‌ای در رابطه با شیوه برگزاری جشنواره وجود داشته باشد و البته اینکه بتوانیم تمام اهدافمان را عملی کنیم یا خیر، به زمان نیاز دارد. تلاش داریم بتوانیم مقداری با جشنواره‌های سال‌های قبل تفاوت داشته باشیم و آثار دوستان شرکت‌کننده بهتر دیده شود.

عرفانی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم تا جایی که امکان داشته باشد در بخش داستان این جشنواره از برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره شعر و داستان جوان سوره در داوری‌ها استفاده کنیم.

دبیر علمی بخش داستان چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره همچنین گفت: نگرانی نسبت به واکنش شرکت‌کنندگان به اینکه افرادی جوان به دبیری این جشنواره منصوب شده‌اند نداشته ام. سن و سال زیادی ندارم، اما دوره‌های ابتدایی داستان نویسی و شرکت در جشنواره ها را گذرانده‌ام و البته کمتر در جشنواره ها شرکت کرده‌ام و آثارم را به ناشران داده‌ام و گاهی جایزه گرفته‌اند. باید به این گونه موضوعات با دید بازی نگاه کنیم و به دنبال حاشیه نباشیم.

وی با اشاره به کارگاه‌هایی که در جشنواره شعر و داستان جوان سوره برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، نویسنده‌هایی که آثارشان را به جشنواره می‌فرستادند، کارگاه‌های روزهای پایانی، در آن جشنواره به خصوص برایشان کاربردی نداشت و قصد داریم تا در دوره اخیر چند نشست و کارگاه آموزشی، پیش از پایان مهلت ارسال آثار برگزار کنیم تا شرکت کنندگان بتوانند با نگرشی بهتر در جشنواره حضور پیدا کنند.

سارا عرفانی متولد سال ۱۳۶۱ و فارغ التحصیل کارشناسی الهیات گرایش فلسفه اسلامی دانشگاه شاهد است. از آثار وی می‌توان به: لبخند مسیح، از جنس خدا، دلاور مرد سیستان، سردار استقامت، پروانه ای که سوخت، زنگ عبور (مینیمال)، صد درجه سانتی گراد، عطر عطش و هدیه ولنتاین اشاره کرد.

عرفانی همچنین رتبه اول جشنواره سراسری بانوی فرهنگ در سال ۸۵ به عنوان نویسنده جوان به خاطر کتاب «لبخند مسیح»، نامزد دریافت جایزه جشنواره حبیب غنی پور به خاطر کتاب «لبخند مسیح»، نامزد دریافت جایزه کتاب سال پروین اعتصامی به خاطر کتاب «لبخند مسیح» و رتبه اول جشنواره در هوای بهاری به خاطر داستان کوتاه «پارسا» بوده است.

چهاردهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

منیع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.