«بانوی فیروزه‌ای»، سارا عرفانی به روایت سایت دخترانه حرم مطهر امام رضا

سارا عرفانی فرزندِ زمانه است، او نه الگویی دست نیافتنی بلکه یک زنِ موفق است که توانسته با توکل برخدا و تلاش زندگی اش را بسازد. سارا عرفانی، نویسنده ای است که در طی سال های اخیر بدون حاشیه به نویسندگی پرداخته و زمانی که رمان جدیدش با نام «پنجشنبه فیروزه ای» رونمایی شد در مدت زمان کوتاهی کتابش مورد توجه قرار گرفت. او متولد سال ۶۱ است و کارشناسی الهیات گرایش فلسفه اسلامی دارد. از خانم عرفانی تاکنون آثار زیادی مانند لبخند مسیح، دلاورمرد سیستان، هدیه ولنتاین به چاپ رسیده است. اما خانم عرفانی علاوه موفق بودن در شغل خود، ویژگی های دیگری نیز دارد که موجب برجسته شدن شخصیتش می شوند. او درباره زندگی شخصی اش می گوید:«در مصاحبه ای کاری شرکت کردم برای اینکه مسئولیت یک صفحه ی داستانی را در نشریه ای با تیراژ چند میلیون به عهده بگیرم. چند هفته بعد مطهره به دنیا آمد. هنوز صدای گریه های چند روزگی اش در گوشم هست که تلفنم زنگ خورد و گفتند نتیجه ی مصاحبه مثبت بوده و به عنوان دبیر داستان آن نشریه پذیرفته شده ام. یادم می آید که حتی لحظه ای برای نپذیرفتن آن موقعیت کاری، درنگ نکردم. دوستش داشتم. حتی گفتم می توانم از خانه، صفحه را ببندم اما حضوری نه! حتی در ذهنم پرونده ی آن کار را نبستم و گفتم ببینید اگر امکان فعالیت غیر حضوری هست من در خدمتم. اما از نظر آنها امکانش نبود و نشد و دیگر تماس نگرفتند.
کوثر که به دنیا آمد، شاید اوج نگارش پنجشنبه فیروزه ای بود. باید تصمیم می گرفتم. یا کتاب را زودتر تمام می کردم و زودتر چاپ می شد و می رفتم سراغ کتاب بعدی… یا دست زیر چانه می زدم و روزهای بی تکرار نوزادی دخترکم را تماشا می کردم. البته دست زیر چانه زدن برای یک مادر نوزاد دار، یعنی پشت سر هم پوشک عوض کردن و باد گلو گرفتن و شب بیداری و بیخوابی و بیخوابی و بیخوابی…
برای اینکه مادری، چیزی فراتر از پوشک عوض کردن و بادگلو گرفتن است. مادری در نگاه من ترجیح دارد به تمام موقعیت های کاری ای که می شد داشته باشم و حالا ندارم، تمام کتاب هایی که می شد بنویسم و حالا ننوشته ام و از این بابت خوشحالم. چون مادری مهمترین کار دنیاست. چون قرار است نسلی سالم در آغوش مادر رشد کند. قرار است «انسان» تربیت شود»
دیدگاه خانم عرفانی نشان می دهد یک زن مسلمان و نمونه تا چه اندازه برای خانواده خود ارزش قائل است و خداوند نیز به چنین بانوی صد چندان کمک خواهد کرد. بانو عرفانی از زنان موفقی است که توانسته با پوشش کامل و حجاب برتر در حوزه کای خود خوش بدرخشد. او که همیشه شغل و افتخار خود را مادری می داند در بیشتر محافل و گفت و گوها با دخترانش حاضر می شود، او با اینکه در سن نسبتا پایین ازدواج کرده اما توانسته است منطق و احساسات خود را در جهت زندگی بهتر به کار ببرد. خانم عرفانی می گوید: «در همه زندگی ها مشکل وجود دارد. در ابتدای زندگی و هنگام مشکلات مالی با خودم می گفتم چه بهتر که مشکلات آدم تنها مالی و اقتصادی باشد و عقیدتی نباشد. در دانشگاه استادی داشتیم که می گفت برای ازدواج اقدام کنید و از فقر نترسید؛ چون اِن یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ؛ اگر فقیر باشند خدا آن ها را بی نیاز خواهد کرد. کسانی که به خاطر مشکلات مالی ازدواج نمی کنند به آیه قرآن خدا ایمان ندارند و کسی که این آیه را رد کند به خدا دروغ بسته است.من به خودم می گفتم که می خواهم به این آیه استناد کنم. یا حداقل ادایش را دربیاورم که خدا مرا در زمره آن ها قرار دهد. باورتان نمی شود من یک آرشیو چند هزارتایی عکس لباس عروس داشتم اما وقتی به خودم رسید دیدم هیچ کدام را نمی خواهم. و در مراسم ساده ای که گرفتیم لباس ساده ای را قرض کردم که حتی سنگ دوزی هایش را خودم انجام دادم.» سارا عرفانی فرزندِ زمانه است، او نه الگویی دست نیافتنی بلکه یک زنِ موفق است که توانسته با توکل برخدا و تلاش زندگی اش را بسازد. بانوعرفانی حالا در سن سی و شش سالگی هم نویسنده ی موفقی ست و هم مادر و همسری نمونه.

فاطمه دولتی

منبع: https://haram.razavi.ir/post/%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.