جشنواره «داستان‌های کوچک عاشورایی» برگزار می‌شود/ مهلت ارسال تا ۹ شهریور

سارا عرفانی از نویسندگان کشورمان درباره فراخوان «داستان‌های کوچک عاشورا» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: کانون بانوی فرهنگ با همکاری سایتِ کاف‌ جشنواره «داستان‌های کوچک عاشورا» را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: به‌مناسبت نزدیک شدن به ایام محرم، جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی، تحت‌عنوان «جشنواره‌ دَه» برگزار خواهد شد. علاقه‌مندانِ داستان‌های کوچک ‌(مینیمال) می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۹ (عاشورای حسینی) به نشانی dah@mykaaf.com ارسال کنند.

عرفانی درباره جزئیات این جشنواره گفت: موضوع داستان‌ها باید حول محور واقعه‌ عاشورا باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر سه داستان به دبیرخانه ارسال کند. داستان‌ها با احتساب نام، نباید از یک صفحه A4 بیشتر باشد. (قلم B Nazanin اندازه‌ ۱۴) 

این نویسنده بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که بتوانیم در گونه ادبی «داستان کوتاه کوتاه» یا داستان «کوچک» به تکنیک دست یابیم و نویسندگان را دعوت کنیم که تکنیکی بنویسند تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. صرفا چیزی نباشد که خودمان خوانده و از آن لذت ببریم، ‌تلاش داریم پیام عاشورا را با زبان داستان به مسلمانان و شیعیان منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: به نفر برگزیده در این جشنواره، تندیس جشنواره به‌همراه لوح تقدیر و وجه نقد اهدا خواهد شد.  نفرات دوم و سوم لوح تقدیر و وجه نقد دریافت می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

https://www.farsnews.ir/news/13990414000626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.