پنجشنبه فیروزه ای رتبه نخست بخش رمان در میان بهترین کتاب‌ها در طرح «جایزه مردمی کتاب»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جشنواره های «جایزه مردمی کتاب» و عکس سلفی «من و کتاب ییهویی» که به همت موسسه «کتاب هفت» با مشارکت خانه کتاب، حمایت شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، فردا چهارشنبه ۵ خرداد، برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. این برگزیدگان شامل ناشر و نویسنده ۶ کتاب برگزیده به انتخاب مردم و همچنین ۷ عکس برگزیده سلفی (برنده برندگان) خواهند بود.

«جایزه مردمی کتاب» از جمله طرح‌هایی است که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. در قالب این طرح فهرستی منتخب از کتاب‌های برگزیده در جشنواره‌های مختلف تخصصی کتاب شامل ۵۲ کتاب در ۷ بخش دینی، کودک و نوجوان، انقلاب و دفاع مقدس، رمان، داستان کوتاه و شعر و آزاد با کارشناسی خانه کتاب ارائه شد و مردم  با دریافت این لیست نام ۷ عنوان از کتاب‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و به‌صورت حضوری در محل نمایشگاه کتاب و یا غیر حضوری از طریق سایت جشنواره به کتاب‌های مورد نظر خود رأی دادند.

همچنین جشنواره عکس سلفی «من و کتاب  ییهویی» پویشی مردمی بود که با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی کتاب‌های مورد علاقه مردم به عنوان بهترین دوست‌شان راه اندازی شده بود. علاقه‌مندان، عکس سلفی همراه با کتاب مورد علاقه خود را با هشتگ #من_کتاب_یهویی در اینستاگرام منتشر و یا از طریق سایت www.spyy.ir بارگذاری و یا از طریق شبکه مجازی تلگرام ارسال و در داوری هر روزه شرکت کردند که داوران این جشنواره شبنم مقدمی، بابک برزویه و محمد نوروزی بودند.

دبیرخانه این دو جشنواره در مراسم اختتامیه، از سوی خانه کتاب و مجموعه جشنواره‌های شمسه شهرداری تهران، جوایزی را به برگزیدگان اهداء خواهد کرد.

منبع: http://www.ibna.ir/fa/naghli/236778

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.