آموزش نویسندگی باید از دوران مدرسه شروع شود

سارا عرفانی درباره ی کتاب پنج شنبه فیروزه ای صحبت کرد و گفت: اکثر قشر جوان این رمان را دوست داشتند. البته نظرات مخالفی نیز وجود داشت.

نویسنده رمان پنج شنبه فیروزه ای، که در غرفه انتشارات نیستان حضور یافته بود به سوالات خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا پاسخ داد.

او در ابتدا ضمن اشاره به رمان تازه خود که در دست چاپ است گفت: این رمان داستان زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) است که ویژه نوجوانان نوشته شده است. این کتاب به پیشنهاد انتشارات مدرسه نوشته شده است و ان شاالله در چند روز آینده آماده چاپ خواهد بود.

وی در ادامه به کتاب مورد علاقه خود اشاره کرد و گفت: علاقه مندی اصلی من فلسفه است. به نظرم رمان هایی که جنبه های متعالی دارند میتوان بسیار مفید باشد. من از خواندن رمان «یوما» مریم راهی لذت بردم. این رمان درباره ی ارتباط عاطفی حضرت خدیجه با ژیامبر را بسیار زیبا و احساسی بیان کرده است و کار زیبایی شده است.

سارا عرفانی درباره ی کتاب پنج شنبه فیروزه ای صحبت کرد و گفت: اکثر قشر جوان این رمان را دوست داشتند. البته نظرات مخالفی نیز وجود داشت. بیش تر افراد سن بالا نیز آن را دوست داشتند ولی پدر و مادرهایی هم بودند که انتقادات تربیتی به داستان داشتند.

نویسنده رمان پنج شنبه فیروزه ای درباره ی ظهور کم تر آثار برجسته در سال های اخیر گفت: به نظر من، دلیل این موضوع این است که نویسنده های کمی داریم. به نظرم باید به نویسنده هایمان کمک کنیم. بهتر است که از سن های پایین تر و در مدرسه ها کلاس های آموزشی بگذاریم و استعدادها را از دل آن ها خارج کنیم. خود من در دبیرستان که بودم استارت نوشتن را زدم. به نظرم باید کارهای زیربنایی جدی تری انجام دهیم تا بتوان در چند سال آینده نویسنده های خوب،تکنیکی و مذهبی بار بیاوریم تا حرف خدا و دین را به درستی بزنند. به نظرم از جهت حکومتی باید برنامه ریزی های جدی در این حوزه صورت بگیرد. من فکر می کنم که کارهای قوی باید سفارشی باشد و باید تلاش کنیم کارهای خلی خوب را سفارش بدهیم در حالی که اغلب کارهای سفارشی ما ضعیف هستند و مخاطب معمول و جوان ما سراغ ان ها نمی‌رود.

منبع: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/15/1398676

View this post on Instagram

خبرگزاری تسنیم: نویسنده رمان پنج شنبه فیروزه ای، که در غرفه انتشارات نیستان حضور یافته بود به سوالات خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا پاسخ داد. او در ابتدا ضمن اشاره به رمان تازه خود که در دست چاپ است گفت: این رمان داستان زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) است که ویژه نوجوانان نوشته شده است. این کتاب به پیشنهاد انتشارات مدرسه نوشته شده است و ان شاالله در چند روز آینده آماده چاپ خواهد بود. وی در ادامه به کتاب مورد علاقه خود اشاره کرد و گفت: علاقه مندی اصلی من فلسفه است. به نظرم رمان هایی که جنبه های متعالی دارند میتوان بسیار مفید باشد. من از خواندن رمان «یوما» مریم راهی لذت بردم. این رمان درباره ی ارتباط عاطفی حضرت خدیجه با پیامبر را بسیار زیبا و احساسی بیان کرده است و کار زیبایی شده است. سارا عرفانی درباره ی کتاب پنج شنبه فیروزه ای صحبت کرد و گفت: اکثر قشر جوان این رمان را دوست داشتند. البته نظرات مخالفی نیز وجود داشت. بیش تر افراد سن بالا نیز آن را دوست داشتند ولی پدر و مادرهایی هم بودند که انتقادات تربیتی به داستان داشتند. نویسنده رمان پنج شنبه فیروزه ای درباره ی ظهور کم تر آثار برجسته در سال های اخیر گفت: به نظر من، دلیل این موضوع این است که نویسنده های کمی داریم. به نظرم باید به نویسنده هایمان کمک کنیم. بهتر است که از سن های پایین تر و در مدرسه ها کلاس های آموزشی بگذاریم و استعدادها را از دل آن ها خارج کنیم. خود من در دبیرستان که بودم استارت نوشتن را زدم. به نظرم باید کارهای زیربنایی جدی تری انجام دهیم تا بتوان در چند سال آینده نویسنده های خوب،تکنیکی و مذهبی بار بیاوریم تا حرف خدا و دین را به درستی بزنند. به نظرم از جهت حکومتی باید برنامه ریزی های جدی در این حوزه صورت بگیرد. من فکر می کنم که کارهای قوی باید سفارشی باشد و باید تلاش کنیم کارهای خلی خوب را سفارش بدهیم در حالی که اغلب کارهای سفارشی ما ضعیف هستند و مخاطب معمول و جوان ما سراغ ان ها نمی‌رود. . #کتاب

A post shared by سارا عرفانی (@s_erfani) on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.