سارا عرفانی یک «پنجشنبه فیروزه‌ای» با طعم زیارت نوشت

سارا عرفانی از تالیف رمان تازه‌ای با عنوان «پنجشنبه فیروزه‌ای» خبر داد.

سارا عرفانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان تالیف رمان تازه‌ای از خود با عنوان «پنجشنبه فیروزه‌ای» اظهار داشت: داستان این رمان به سفر چند دانشجو به شهر مشهد برای زیارت باز‌می‌گردد که این سفر و حال و هوای زیارت و مدل‌های مختلف آن منشاء اتفاقاتی تازه و عجیب در طول داستان آن می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه داستانی این رمان به نوع نگاه‌های مختلف افراد به زیارت و سبک ‌های مختلف زیارت توسط آنها اشاره دارد.

نویسنده رمان تحسین شده «لبخند مسیح» افزود: ایده این رمان بسیار ساده و از دل زیارت رفتن‌های خود ما شکل گرفت و البته در حد بضاعتم سعی کردم چنین فضا و حال و هوایی را در قالب داستان بنشانم.

این نویسنده در ادامه افزود: اصراری ندارم که تمام داستان‌هایم تم مذهبی داشته باشد و احتمالا داستان بعید من  هم دارای موضوع خاص دینی و مذهبی ندارد. خودم به این باور رسیده‌ام که در نگارش داستان‌های مذهبی به طور معمول دست نویسنده بسته می‌شود و اجاره تجربه فرم‌های متنوع و متعدد داستانی به فرد داده نمی‌شود.

به گفته عرفانی داستان‌های دینی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که دست نویسنده را در مانور دادن داستانی در آن باز نمی‌گذارد و با شخصیت‌های داستانی موجود در آن نیز نمی‌توان چندان مانور داد و همین مساله است که کار نوشتن این داستان‌های را سخت می‌کند.

«پنجشنبه فیروزه‌ای» دوازدهمین کتاب سارا عرفانی است و قرار است به زودی از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر شود.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/2442686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.