تجربه حال و هوای متفاوت زیارت در رمان «پنجشنبه فیروزه‌ای»

سارا عرفانی از نویسندگان جوان کشورمان در گفت‌گو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس‌، خبر از چاپ جدیدترین کتابش با نام «پنجشنبه فیروزه‌ای» توسط انتشارات نیستان داد و گفت: این کتاب با موضوع زیارت و امام رضا(ع) نوشته شده است و ماجرایش درباره زیارت تعدادی دانشجو است که در قالب اردوی دانشجویی به زیارت امام رضا(ع) می‌روند.

وی افزود: در لابه‌لای ماجرای داستان مسائل عاشقانه و نکاتی درباره زیارت به زبان داستان بیان شده است و به نوع نگاه ما به دعا و زیارت و اینکه از زیارت چه می‌خواهیم و ارتباطمان با امام معصوم چگونه باشد، پرداخته‌ام.

این نویسنده جوان در پاسخ به این سوال که چگونه برای موضوع اصلی داستان کشش ایجاد کرده تا برای خوانندگان جذاب باشد، اظهار داشت: هم موضوع عاشقانه‌ای که وجود دارد و هم ارتباط دانشجوها با هم و نوع تعاملاتی که با هم دارند و هم با شخصیت پردازی سعی کرده‌ام، این کشش داستانی را ایجاد کنم.

عرفانی گفت: بخش زیارت هم قابل فهم است. سعی کرده‌ام و شعار و سخنرانی نباشد و از کلمات و اتفاقات ملموس در داستان استفاده کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سراغ موضوع زیارت برای یک رمان رفته  است،‌ هم اظهار داشت: نگاه آدم‌ها به زیارت و ارتباطی که با معصومان برقرار می‌کنند،‌ در ذهنم جرقه‌ای زد تا به این موضوع ادای دینی داشته باشم. البته این نکته را هم باید اضافه کنم که پس از پایان نگارش داستان حجت الاسلام زائری این داستان را خواند و پسندید و نکاتی را گوشزد کرد که من آنها را به کتاب اضافه کردم.

کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» که به زودی توسط انتشارات نیستان وارد بازار کتاب می‌شود‌،نهمین کتاب سارا عرفانی است و می‌توان به کتاب‌های «لبخند مسیح»، «هدیه ولنتاین» و «دلاور مرد سیستانی» اشاره کرد که پیش از این به قلم این نویسنده منتشر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.