روایتی از زیارت امام رضا (ع) در «پنج‌شنبه فیروزه‌ای»

رمان «پنج‌شنبه فیروزه‌ای»، داستان چند دانشجو است که به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و در این سفر اتفاقاتی برای آنها می‌افتد.

سارا عرفانی نویسنده رمان «پنج‌شنبه فیروزه‌ای» که به تازگی توسط انتشارات نیستان منتشر شده است، در گفتگو با خبرنگار مهرخانه، در خصوص موضوع این رمان ۳۷۰ صفحه‌ای گفت: پنج‌شنبه فیروزه‌ای که دو راوی دارد و داستان آن از زبان یک شخصیت دختر و یک شخصیت پسر روایت می‌شود، داستان چند دانشجو است که به زیارت امام رضا (ع) می‌روند. در این سفر اتفاقاتی برای آنها می‌افتد و فلاش‌بک‌هایی هم به زمان گذشته می‌خورد.

عرفانی بیان داشت: به چند چیز در این داستان پرداختم؛ یکی خود زیارت و این‌که زیارت مطلوب‌تر، کدام است و به چه شکلی زیارت کنیم، شایسته‌تر است؟ برخی اصرار دارند در محلی زیارت کنند که به بدن امام رضا (ع) نزدیک‌تر است، یا این‌که ضریح را ببینند و برای زیارت به سمت ضریح بروند. البته، من اینها را نفی نکردم، اما دغدغه شخصیت داستان این مسایل است و به این موضوعات فکر می‌کند. در نهایت هم با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد، از این امور می‌گذرد و در زیارت عمیق‌تر می‌شود. از سوی دیگر، دو شخصیت اصلی داستان مشکلاتی در زمینه ازدواج دارند و چند سال است می‌خواهند با هم ازدواج کنند، اما خانواده‌ها جلوی پایشان سنگ می‌اندازند و مسایلی مانند خانه و ماشین و مهریه را مطرح می‌کنند. سعی کردم این موضوعات را هم در داستان لحاظ کنم. نویسنده رمان پنج‌شنبه فیروزه‌ای خاطرنشان کرد: داستان‌های من تم مذهبی دارند و سعی می‌کنم با جذابیت‌هایی که ایجاد می‌کنم، هم مخاطب را جذب داستان کنم و هم او را تا پایان با خود همراه نگه دارم. البته، تشخیص این‌که تا چه اندازه موفق بوده‌ام، برعهده منتقدان است.

به گفته عرفانی مراسم رونمایی از رمان پنج‌شنبه فیروزه‌ای فردا ساعت ۱۵ با حضور حجت‌الاسلام زائری و احمد دهقان در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود. در این مراسم، بخش‌هایی از رمان توسط غزل بدیعی قرائت خواهد شد.

منبع: سایت مهرخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.