لیست خرید پیشنهادی سارا عرفانی برای مخاطبین «هفت راه»: از چمران تا خدایی که فقط بچه‌ها می‌بینند

مجله فرهنگی هفت راه – نرگس خانعلی‌زاده: نمایشگاه کتاب، فرصت بسیار خوبی برای خرید کتاب است؛ به شرطی که بدانیم چه می‌خواهیم. همین شرط، باعث شد تا از سارا عرفانی، نویسنده‌ای که این روزها رمان جدیدش حسابی سروصدا کرده، خواهش کنیم تا چند کتاب برای خرید از نمایشگاه به ما معرفی کنند. این لیست پنج کتاب معرفی شده خانم عرفانی است.

البته به این لیست کوتاه، می‌توانید کتاب «پنج‌شنبه فیروزه‌ای»، نوشته خود خانم عرفانی را که جدید‌ترین کتابشان است و انتشارات نیستان آن را چاپ کرده است را هم اضافه کنید؛ رمانی که در همین دو ماهی که از چاپش گذشته است، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

«خدا بود و دیگر هیچ نبود»
نوشتهٔ شهید چمران؛ انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

این کتاب تازه منتشر نشده است و کتاب جدیدی نیست. اما یادداشت‌های عارفانه و عاشقانه شهید چمران طوری نوشته شده‌اند که نه یک‌بار، بلکه دو یا چندین بار باید خوانده شوند و در جان آدمی بنشینند و اثر بگذارند و ما را قدمی به سمت انسانیت جلو ببرند. اگر این کتاب را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید. مطمئن هستم که دریچه‌ای ناب و تازه به روی نگاه‌تان باز می‌شود که حقیقتا به آن نیاز داشته‌اید.

«بهم میاد؟!»
نوشتهٔ رند عبدالفتاح؛ نشر آرما

بهم می‌اد داستان دختری استرالیایی است که از دغدغه‌هایش در مورد حجاب داشتن یا نداشتن می‌گوید. یک داستان جذاب و پرکشش از زبان یک دختر دبیرستانی که با خودش درگیر است. جوانب مختلف را بررسی می‌کند و از سختی‌های با حجاب بودن در یک کشور غیر مسلمان می‌گوید. شاید بعد از خواندن این کتاب متوجه شویم در چه نعمتی غرق هستیم و از آن بی‌خبریم؛ همچون ماهی که تا وقتی در آب است قدرش را نمی‌داند.

«مسیح در شب قدر»
نشر صهبا

این کتاب خاطرات دیدارهای مختلف رهبر انقلاب با خانواده شهدای ارامنه در سال‌های مختلف را روایت می‌کند.

لحن کتاب و اتفاقاتی که روایت می‌شوند آن قدر شیرین هستند که شما را پای کتاب می‌نشانند و مشتاق خواندنش می‌شوید. بخشی از جذابیت کتاب به خاطر راوی‌های متفاوتی است که هر داستان را روایت می‌کنند و اطلاعات و نکات زیبایی درباره آن شهید به خواننده می‌دهند.

«مفتون و فیروزه»
نوشتهٔ سعید تشکری؛ نشر کتاب نیستان

یک رمان دو جلدی و قطور از اتفاقات پیش از انقلاب که در شهر مشهد رخ داده است. مفتون و فیروزه در قالبی جذاب با شخصیت‌هایی خاص و جالب توجه روایت شده است که برای هر ایرانی، یک‌بار خواندنش را توصیه می‌کنم.

«در جستجوی خدا»
نوشتهٔ کلر ژوبرت؛ کانون پرورش کودک و نوجوان

اجازه دهید یک کتاب خوب هم برای کودکان معرفی کنم. کتابی که با زبانی بسیار روان و کودکانه در کنار تصاویر زیبا و جذاب، داستان سنجابی را می‌گوید که کم‌کم با خدا آشنا می‌شود. خدایی که از خورشید پر نور‌تر است و از کوه‌ها بزرگ‌تر و بسیار بسیار مهربان‌تر از هر چه تا به حال می‌شناخته‌ایم. زمانی که داشتم این کتاب را برای دخترم می‌خواندم، بی‌اختیار اشک در چشمانم حلقه زد. چه خوب است که بتوانیم مفاهیم دینی را در قالب داستان‌های زیبا و اثر گذار به کودکانمان انتقال دهیم. بی‌شک کتاب‌های خوب در این مسیر به ما کمک می‌کنند. در جستجوی خدا یکی از این کتاب‌هاست که البته تا آنجا که می‌دانم قرار بوده تجدید چاپ شود.

منبع: مجله هفت راه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.