نشست نقد و بررسی رمان «پنجشنبه فیروزه‌ای» در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»،جلسه نقد کتاب پنجشنبه فیروزه‌ای که دومین نشست از سلسله نشستهایِ با نویسندگان کلبه کتاب فانوس (کتابفروشی بسیج دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه) بود با حضور نویسنده این رمان، سارا عرفانی و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی و همچنین با حضور کار‌شناس حوزه هنر و ارتباطات، حجت الاسلام محمد دادسرشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عرفانی که رمان لبخند مسیح را نیز در پرونده نویسندگی خود دارد به بیوگرافی کوتاهی از خود پرداخت و یکی از مسائلی را که باعث ترغیب نویسندگی‌اش شد را خواندن و نوشتن در مورد زندگی فرماندهان جنگ دانست.

در ادامه این نشست حجت الاسلام دادسرشت که دانش آموخته رشته‌های فلسفه، روان‌شناسی، ارتباطات و البته علوم حوزوی است درباره کتاب پنجشنبه فیروزه‌ای گفت: به نظر می‌رسد موضوع اصلی، «زیارت» باشد اما اگر دقیق‌تر شویم می‌بینیم که موضوع اصلی، سیر تکامل یک جوان در قالب رشد اخلاقیِ در سایه زیارت است.

همچنین نکته دیگری که باید اشاره کرد اینکه این رمان یک مدل برای روابط قبل از ازدواج ارائه می‌دهد.

وی در آخرین بخش از صحبتهای خود در زمینه محتوا، این رمان را فاقد نقطه ضعف جدی دانست و کار عرفانی را از این حیث قابل تقدیر دانست که در فضای هوچیگری نسبت به هنر، به چنین موضوعی یعنی هنر دینی پرداخته است.

منبع: https://snn.ir/fa/news/411615

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.