سارا عرفانی نامزد چهره سال هنر انقلاب شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا فاضل نظری در این نشست که با حضور حیمد قره داغی قائم مقام حوزه هنری و هادی مولوی دوست مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری برگزار شد، با بیان دلایل برگزاری این هفته افزود: آغاز بسیاری از چهره‌های درخشان در حوزه فرهنگ و هنر امروز ایران حوزه هنری بوده است و بسیاری از ایشان حوزه را خانه خود می‌دانند.
وی ادامه داد: یکی از نقش‌های کلیدی حوزه در عرصه تبیین هنری گفتمان انقلاب، پرورش نیروهای جوان بوده است و امسال هفته هنر انقلاب به این دلیل ارج نهاده می‌شود که فضای گسترده ای از حیث آثار تولیدشده و افرادی که در اتمسفر نفس می‌کشند را داریم.
شاعر کتاب گریه‌های امپراتور ادامه داد: دوره بالندگی هنر انقلاب اسلامی فرا رسیده است و نهال‌های نورس هنر انقلاب به درخت‌های تنومندی تبدیل شده‌اند.
به گفته وی، نقش حوزه هنری پرورش و خلق آثار نمونه هم گرایی و ایجاد محملی برای جریان‌های مرتبط با هنر انقلاب اسلامی است.
وی همچنین به مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله صدا و سیما، شهرداری تهران و موسسه رسانه‌ای اوج در برگزاری این هفته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در هفته آتی، معرفی چهره هنر انقلاب از میان کسانی است که در سال ۹۴ در یک عرصه هنری فعالیت‌های خود را عرضه کرده‌اند.
نظری گفت: با تشکیل گروهی از خبرگان و هنرمندان به فهرستی از اسامی نمایندگان اولیه رسیدیم. این فهرست چند بار پالایش شد و اکنون افرادی از جمله جواد افشار کارگردان سریال کیمیا، مجید مجیدی کارگردان فیلم شاخص محمد رسول‌الله (ص)، حسین مسافر آستانه به دلیل شرکت در جشنواره‌های مختلف، بهناز ضرابی‌زاده برای نوشتن کتاب دختر شینا، سارا عرفانی برای کتاب پنجشنبه فیروزه‌ای، پرویز پرستویی برای مجموعه فعالیت‌های هنری و عبدالحمید قدیریان برای فعالیت‌های هنری و برگزاری نمایشگاه نقاشی آسمان حسین به‌عنوان بعضی از نامزدهای چهره هنر انقلاب مطرح هستند که نامزد نهایی روز سه‌شنبه (۲۵ فروردین) در جشن هنر انقلاب معرفی می‌شود.
در ادامه نشست قره داغی به تشریح فعالیت های هفته هنر انقلاب پرداخت و گفت: برنامه های ما در این هفته در دو بخش ملی- ستادی و فعالیت های مراکز استانی حوزه هنری
برگزار می شود.
وی افزود: در اولین روز از این هفته روز جمعه ۲۰ فروردین دیدار با خانواده شهدای هنرمند برنامه ریزی شده است، روز بعد مدیران حوزه هنری در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مزار شهید آوینی حاضر می شوند، ضمن اینکه برنامه ای با حضور حدود ۷۰ نفر از هنرمندان برتر عضو حوزه هنری در مراکز استانی در سال ۹۴ نیز تدارک دیده شده است. غیر از این رونمایی از تندیس طاهره صفارزاده، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب در نگارخانه خانه عکاسان را داریم.
به گفته دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب، ویژه برنامه بزرگداشت سیاح طاهری هنرمند فقید و گرامیداشت فرج الله سلحشور همزمان با چهلمین روز درگذشت وی یکشنبه ۲۲ فروردین برگزار می سود.
قره داغی تصریح کرد: از دیگر برنامه های ما در هفته هنر انقلاب جشن هنر انقلاب است که روز سه شنبه برای معرفی چهره شاخص هنر انقلاب در سال ۹۴ برگزار می شود. رونمایی از کتاب آینده پژوهی هنر محصول فعالیت های مراکز ترجمه حوزه هنری، رونمایی از محصولات باشگاه فیلم سوره مختص تولید فیلم کوتاه، مراسمی با حضور حجت اشرف زاده و اجرای قطعاتی از آلبوم «ماه و ماهی» از دیگر برنامه ها است.
قائم مقام حوزه هنری ادامه داد: روز جمعه پایان بخش برنامه ها با اختتامیه جشنواره
«روحانی و سینما» در حوزه هنری برنامه های این هفته را در سطح ستادی پایان خواهد داد. ضمن اینکه بلیت نیم بها در سینماهای متعلق به حوزه هنری سراسر کشور از جمله تهران روز شنبه ۲۱ فروردین و تخفیف برای کتاب های دفاع مقدس و انقلاب همچنین حضور هنرمندان در فروشگاه های انتشارات سوره مهر در سراسر کشور از دیگر برنامه های ملی این هفته است.
به گفته قره داغی، این هفته در سطح استانی نیز با برنامه های مختلفی از جمله دیدار با خانواده های شهدای هنرمند، افتتاح سینما فلسطین در اصفهان روز چهارشنبه ۲۶ فروردین، افتتاح دفتر حوزه هنری در شهرستان بیجار همان روز از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری است.
هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین و همزمان با سال روز درگذشت شهید مرتضی آوینی، همچنین روز هنر انقلاب اسلامی با شعار هنر انقلاب، هنر متعهد به حقیقت توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.