با دیدن گنبد و ضریح از زیارت امام رضا (ع) غافل نشویم

سارا عرفانی نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیاتگروه فرهنگیباشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به دلیل نوشتن کتابی درباره امام رضا (ع) گفت: شاید کلیشه‌ای باشد، اما دوست داشتم عرض ارادتی به حضرت امام رضا (ع) کنم، نوشتن کارهای دینی بسیار سخت است، به همین دلیل پیش از این تصمیم نداشتم کتابی در مورد ائمه (ع) بنویسم، ولی اینبار لطف خود حضرت امام رضا (ع) باعث نوشتن شد و پیش از اینکه من قصد نوشتن داشته باشم، خود ایشان خواسته‌اند.
وی ادامه داد: برای نوشتن از زندگی حضرت امام رضا (ع) باید زمان بیشتری برای اندیشیدن و پرداختن به آن صرف کنیم، ولی در هرحال کار زیادی از سوی نویسندگان برای ارتباط با مخاطب صورت نگرفته است، زیرا این قبیل از کارها باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان را با شخصیت حضرت آشنا و آنها را جذب کند.
عرفانی تاکید کرد: نوشتن درباره حضرت امام رضا (ع) نیازمند تلاش برای کارهای جذاب با محتوای قوی است تا خوانندگان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
این نویسنده خاطرنشان کرد: برای نوشتن «پنجشنبه فیروزه‌ای» از لطف امام رضا (ع) کمک گرفتم، ولی به دلیل اینکه موضوع در فضای امروزی و دانشجویی است، خیلی به شخصیت امام رضا (ع) نپرداخته، در واقع تصمیم بر این بود که بگوییم با دیدن گنبد و ضریح از زیارت امام رضا (ع) غافل نشویم. در زندگی شخصی‌ام همین مسئله وجود دارد و سعی کردم مطالبی را بنویسم که آنها را درک کرده‌ام.
عرفانی با اشاره به نور واحد بودن ائمه گفت: من به ائمه نسبت به آن ارتباطی که آنها با خداوند دارند و نیز جنبه‌های فرازمینی‌شان می‌نگرم و تمام ائمه اطهار (ع) را نور واحد می‌دانم، مثل امام جواد با خصلت جود و کرم و امام حسن با ویژگی کرامت و امام رضا (ع) که درون ما رضایت خاصی ایجاد می‌کند. رضا شدن به قضا و قدر الهی تاثیری است که امام رضا (ع) در درون من گذاشت و از همین طریق همواره با او ارتباط برقرار می‌کنم.
وی در پایان گفت: من به اصول و ریشه‌های زندگی‌ام باور دارم و از نظرم ائمه اطهار (ع) تنها اسم نیستند.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/5422377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.