پنجشنبه فیروزه ای در مشهد نقد شد

به گزارش تابناک رضوی در ابتدای جلسه موسوی با بیان اینکه تا کنون کتاب دیگری از این نویسنده تحت عنوان لبخند مسیح نقد شده است گفت: کتاب “پنجشنبه فیروزه” شروع خوبی دارد و واضح است که نویسنده نگارش آنرا با انرژی بالایی آغاز کرده است اما علیرغم این نکته مثبت ، نوعی شتابزدگی در پایان کار مشاهده می شود.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوعاتی در خصوص جوانان نکته ای مثبت و قابل تامل است، زیرا اینروزها ارتباط با مخاطب کار آسانی نیست.

موسوی مزیت این کتاب را روانی و یکدستی متن آن بیان کرد و گفت: نکته تاثیر گذار دیگری که باعث می شود خواننده نسبت به مطالعه ادامه این داستان تشویق شود حضور شخصیت امام رضا (ع) است و دعاهایی که در آن ذکر شده و بکارگیری مضامین عالی درکنار ترجمه های روان عربی به فارسی در فضای رفت و برگشت به حرم ،انرژی بالایی را در ذهن مخاطب بوجود آورده است.

کارشناس برنامه در رابطه با شخصیت های داستان اظهار کرد: شخصیت ها قرار است متحول شوند ولی در این مسیر راه درستی را نرفته اند. شخصیت اصلی داستان “سلمان” شخصیتی آرمانی است که خیلی چیزها را برای خودش حرام کرده است. 

موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میتوان این کتاب را رمان دینی دانست یا نه؟ گفت: در ادبیات دسته بندی های مختلفی داریم، بنابراین بهتر است بگوییم این فضای دینی و آدمهای مذهبی هستند که در قالب مضامین و نمادها جنبه دینی اثر را تقویت می کنند.

موسوی تاکید کرد: پدرها در داستان بسیار عصبانی هستند و این درست است که عرف جامعه چنین چیزی را می طلبد،ولی در فضای کنونی این مسائل دیگر نمی تواند بخوبی جواب دهد.

در ادامه جلسه سارا عرفانی نویسنده کتاب “پنجشنبه فیروزه ای” در پاسخ به سوال مجری برنامه که نقدی بر دلچسب نبودن پایان این کتاب،علیرغم شروع خوب آن داشت گفت: اول داستان را با ضرباهنگ بیشتری شروع کردم که به نوعی مخاطب گیر افتاده و شاید بتوان گفت دلیل کم شدن این ضرباهنگ اقتضای کار بوده است.

عرفانی در خصوص بازخوردهای کتاب در فضای مجازی گفت: خوشبختانه جوانان ارتباط خوبی با این کتاب برقرار کرده اند و مطالب مختلفی را دراین زمینه از آنها خوانده ام.

وی افزود: من برای نوشتن این کتاب وقت گذاشته ام ولی اگر قرار باشد دوباره نگارش جدیدی ازاین کتاب داشته باشم تغییرات زیادی در آن صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است برنامه نشست رادیویی معرفی و بررسی کتاب عصر هر یکشنبه در مجتمع فرهنگی گلستان کتاب واقع در چهار راه گلستان با حضور نویسندگان و هنرمندان علاقمند به این حوزه برگزار می شود.

منبع: http://www.tabnakrazavi.ir/fa/news/148679

https://www.instagram.com/p/_hmUj1rxKM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.