نواب‌صفوی با کتاب «پروانه‌ای که سوخت» در نماز‌ جمعۀ سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدمجتبی نواب‌ صفوی در سال ۱۳۳۴کتاب «پروانه‌ای که سوخت»، نوشتۀ سارا عرفانی، در نماز جمعه‌های سراسر کشور معرفی شد.

کتاب «پروانه‌ای که سوخت» چهارمین داستان از مجموعۀ ارزشمند «قهرمانان انقلاب» است. قهرمانان انقلاب، با قالبی داستانی به معرفی زندگی قهرمانان بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب با عبور سریع از تولد، دوران کودکی و تحصیلات اولیۀ شهید نواب صفوی، مخاطبش را به بخش‌های مهیج زندگی این قهرمان بزرگ مردم ایران می‌برد و با وجود فصل‌بندی کتاب، هر قصه را در چند پاراگراف کوتاه تعریف می‌کند تا خواننده، عصاره‌ای از مراحل گوناگون زندگی سیدمجتبی نواب صفوی را با تمام جلوه‌های مبارزاتی وی درک کند.

قصه‌ها و شخصیت‌های زندگی شهید نواب صفوی در کتاب «پروانه‌ای که سوخت» به‌قدری جذاب هستند که نویسنده در خلق شخصیت‌های داستان و قصه‌های مکمل، به‌جای خیال‌پردازی، از همان افرادی که در تاریخ معاصر ایران نقش‌آفرینی کرده‌اند بهره برده است.

کتاب «پروانه‌ای که سوخت»، از انتشارات سورۀ مهر، تلاشی ارزشمند برای معرفی بهتر یکی از چهره‌های برجستۀ تاریخ معاصر ایران اسلامی با روایتی داستانی است و امروز در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.