ادبیات دینی در ایران تا حدی دست خالی است

نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» گفت: ادبیات دینی در ایران تا حدی دست خالی است و هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد.

ادبیات دینی در ایران تا حدی دست خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خوانش کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» دوشنبه شب در زنجان با حضور سارا عرفانی نویسنده این کتاب برگزار شد.

نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» در این برنامه با اشاره به قرار گرفتن در فضای دفاع مقدس به دلیل حضور پدر وی در جبهه اظهار کرد: همین موضوع خود دلیلی برای علاقه‌مندی برای نگارش در حوزه دفاع مقدس بوده است.

سارا عرفانی با اشاره به اینکه فعالیت در بخش ادبیات دینی خود یک جهاد است، تصریح کرد: ادبیات ما در این بخش تا حدی دست خالی است.

نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» با اشاره به اینکه ادبیات دینی همچنان در حال آزمون خطا است، بیان کرد: هنوز نویسندگان این حوزه موفق به ایجاد چهارچوب نشده‌اند.

عرفانی با اشاره به توسعه فضاهای مجازی عنوان کرد: این توسعه موجب افزایش ارتباط تنگاتنگ بین نویسندگان و مخاطبان شده است.

وی با بیان اینکه ایده نگارش کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» از طریق یک سفر به مشهد مقدس ایجاد شده است، اضافه کرد: جای خوشحالی دارد که این لطف و عنایت برای نگارش کتاب به من داده شده است.

نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای»  با اشاره به نقش مادری و همسری خود در خانواده اظهار کرد: همواره خانواده برای یک زن باید در اولویت نخست بوده و سایر فعالیت‌ها باید در مراحل بعدی قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سوال مخاطبان که چرا همیشه شخصیت‌های نخست داستانش دختران جوان هستند، گفت: در بیشتر داستان‌ها به زنان نگاه درستی نمی‌شود و گاه این نگاه به سمت دیدگاه فمینیستی حرکت می‌کند در حالی که تلاش دارم در کتاب‌های خود زنان را به عنوان یک انسان در جستجوی کمال نشان داده شود.

در ادامه جلسه مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای برگزاری کارگاه آموزش نگارش داستان و رمان توسط نگارنده کتاب‌های هدیه ولنتاین و پنجشنبه فیروزه‌ای شده است، اظهار کرد: این کارگاه‌ها طی روز گذشته و امروز برگزار شده است.

محمد رضاخانی با اشاره به اینکه خوانش کتاب با محوریت خوانش کتب مورد تاکید رهبری و کتاب‌های دینی و مذهبی در دستور کار انجمن اسلامی قرار دارد، اضافه کرد: تلاش می‌شود این برنامه‌ها با حضور نویسندگان کتاب برگزار شود.

وی با اشاره به داستان کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» عنوان کرد: این کتاب در مورد سفری به مشهد مقدس است و علت انتخاب این کتاب قرار گرفتن در دهه کرامت بوده است.

منبع: https://www.farsnews.ir/news/13960509002060

View this post on Instagram

به گزارش خبرگزاری فارس از #زنجان، خوانش کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» دوشنبه شب در زنجان با حضور سارا عرفانی نویسنده این کتاب برگزار شد. نویسنده #کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» در این برنامه با اشاره به قرار گرفتن در فضای دفاع مقدس به دلیل حضور پدر وی در جبهه اظهار کرد: همین موضوع خود دلیلی برای علاقه‌مندی برای نگارش در حوزه دفاع مقدس بوده است. سارا عرفانی با اشاره به اینکه فعالیت در بخش ادبیات دینی خود یک جهاد است، تصریح کرد: ادبیات ما در این بخش تا حدی دست خالی است. نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» با اشاره به اینکه ادبیات دینی همچنان در حال آزمون خطا است، بیان کرد: هنوز نویسندگان این حوزه موفق به ایجاد چهارچوب نشده‌اند. عرفانی با اشاره به توسعه فضاهای #مجازی عنوان کرد: این توسعه موجب افزایش ارتباط تنگاتنگ بین نویسندگان و مخاطبان شده است. وی با بیان اینکه ایده نگارش کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» از طریق یک سفر به #مشهد مقدس ایجاد شده است، اضافه کرد: جای خوشحالی دارد که این لطف و عنایت برای نگارش کتاب به من داده شده است. نویسنده کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای»  با اشاره به نقش مادری و همسری خود در خانواده اظهار کرد: همواره خانواده برای یک زن باید در اولویت نخست بوده و سایر فعالیت‌ها باید در مراحل بعدی قرار گیرند. وی در پاسخ به این سوال مخاطبان که چرا همیشه شخصیت‌های نخست داستانش دختران جوان هستند، گفت: در بیشتر داستان‌ها به زنان نگاه درستی نمی‌شود و گاه این نگاه به سمت دیدگاه فمینیستی حرکت می‌کند در حالی که تلاش دارم در کتاب‌های خود زنان را به عنوان یک انسان در جستجوی کمال نشان داده شود. در ادامه جلسه مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای برگزاری کارگاه آموزش نگارش داستان و رمان توسط نگارنده کتاب‌های هدیه ولنتاین و پنجشنبه فیروزه‌ای شده است، اظهار کرد: این کارگاه‌ها طی روز گذشته و امروز برگزار شده است. محمد رضاخانی با اشاره به اینکه خوانش کتاب با محوریت خوانش کتب مورد تاکید رهبری و کتاب‌های دینی و مذهبی در دستور کار انجمن اسلامی قرار دارد، اضافه کرد: تلاش می‌شود این برنامه‌ها با حضور نویسندگان کتاب برگزار شود. وی با اشاره به داستان کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» عنوان کرد: این کتاب در مورد سفری به مشهد مقدس است و علت انتخاب این کتاب قرار گرفتن در دهه #کرامت بوده است. #پنجشنبه_فیروزه_ای

A post shared by سارا عرفانی (@s_erfani) on

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.