رونمایی از ۱۰۵ داستان کوچک عاشورایی در حوزه هنری

سارا عرفانی دبیر «جشنواره ده» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ «جشنواره ده» جشنواره‌ای است که به داستان کوتاه کوتاه عاشورایی می‌پردازد. از این رو پس از پایان یافتن مهلت دریافت آثار که پیش از این اعلام شده بود، داوری‌ها را آغاز کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آثار واصل شده توسط سه داور بررسی شد، گفت: ۴۳۰ داستان به دبیرخانه جشنواره واصل شد که در نهایت با حضور احسان عباسلو، محمدرضا شرفی خبوشان و بنده آثار مورد داوری قرار گرفت.

دبیر «جشنواره ده» با تاکید بر اینکه آئین پایانی روز سه شنبه ۲۲ مهر در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود، افزود: مراسم پایانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به میزبانی حوزه هنری برپا می‌شود و طی آن، سه داستان با رتبه‌های اول تا سوم به عنوان برگزیده و در کنار آن سه داستان هم شایسته تقدیر در این مراسم معرفی می‌شوند.

عرفانی تصریح کرد: کتاب جشنواره که شامل ۱۰۵ داستانک است از سوی سوره مهر منتشر و در مراسم پایانی رونمایی می‌شود.

این نویسنده با تاکید بر اینکه مراسم پایانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هنری برگزار می‌شود، گفت:  کانون بانوی فرهنگ با همکاری سایتِ کاف‌ جشنواره «داستان‌های کوچک عاشورا» را برگزار می‌کند.  هدف ما از برگزاری این جشنواره آن است که بتوانیم در گونه ادبی «داستان کوتاه کوتاه» یا داستان «کوچک» به تکنیک دست یابیم و نویسندگان را دعوت کنیم که تکنیکی بنویسند تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. صرفا چیزی نباشد که خودمان خوانده و از آن لذت ببریم. ‌با این کار تلاش داریم پیام عاشورا را با زبان داستان به مسلمانان و شیعیان منتقل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.